Opbouw waardevermindering

Constatering
Omschrijving
Waardevermindering (percentage van de toestelwaarde)
Het toestel heeft lichte krassen.
De doos en accessoires zijn compleet maar het toestel heeft lichte krassen.
10%
Het toestel is beschadigd.
De doos en accessoires zijn compleet. Het toestel heeft een duidelijke beschadiging zoals een diepe kras, barst of deuk.
Tot 30% (hangt af van de ernst van de schade)
Het toestel is incompleet.
Het toestel en de doos zijn onbeschadigd maar er missen accessoires (headset, lader, boekjes).
5%
De toesteldoos is niet in nieuwstaat.
Het toestel en de accessoires zijn compleet en onbeschadigd maar de toesteldoos is beschadigd
10%

Voorwaarden omruilgarantie

  • Zorg dat wij de smartphone binnen 31 dagen retour ontvangen hebben.
  • Voeg een schriftelijk bericht toe met daarin het ordernummer en een klachtomschrijving van het defecte toestel.
  • Stuur het toestel -voor zover redelijkerwijs mogelijk- compleet, in nieuwstaat en in de onbeschadigde productverpakking terug. 
  • Stuur de smartphone in een deugdelijk en neutraal pakket terug.
  • Schakel bij een iPhone de ‘Find My iPhone’-functie uit. Wis de volledige inhoud van de iPhone en zet het toestel terug naar de fabrieksinstellingen voor je hem terugstuurt. Als dit niet gedaan is, is het niet mogelijk direct om te ruilen voor een nieuwe. Voor meer informatie over het terugzetten van een iPhone naar de fabrieksinstellingen, ga naar Apple Support.
  • Wis bij een smartphone van Samsung een eventueel ingesteld Samsung-account. (via instellingen; back-up maken en resetten; fabrieksgegevens herstellen; alles verwijderen). Een actief Samsung-account zorgt namelijk voor een extra beveiliging, wat het toestel vergrendelt voor andere gebruikers. Wij kunnen het toestel dan niet in behandeling nemen. 

Als je aan de bovenstaande voorwaarden voldoet, kun je het pakket naar het volgende adres versturen:

Websend BV
T.a.v. afdeling retouren
Antwoordnummer 10024
2260 VB Leidschendam

Bewaar het verzendbewijs goed. Retourneren aan het antwoordnummer is gratis. Wij adviseren wel om te zorgen voor een onherkenbare verpakking. Als wij jouw toestel hebben ontvangen en het aan de gestelde voorwaarden voldoet, krijg je binnen 3 werkdagen een nieuw toestel. Je ontvangt bij je nieuwe smartphone de oorspronkelijke accessoires terug als blijkt dat de meegeleverde accessoires het probleem niet veroorzaken. Wanneer de smartphone niet op voorraad is, krijg je een e-mail met de verwachte levertijd. Je kunt je defecte smartphone ook langs brengen bij ons servicepunt in Leidschendam. We kunnen dan niet altijd meteen een nieuw toestel mee teruggeven. Je nieuwe smartphone kun je meestal de volgende dag ophalen. We kunnen het toestel ook naar je opsturen.