Per fabrikant kan de reparatieprocedure verschillen. Klik hier om het IMEI-nummer van jouw smartphone in te voeren, zodat je kunt kijken wat je moet doen. Het bijbehorende garantie- en reparatietraject wordt dan helder uitgelegd. Let op: voer alleen de cijfers in van de IMEI-code. Eventuele leestekens zoals ‘/’ of ‘-’hoef je niet in te vullen.

Als je een Samsung-smartphone hebt, kan je een Samsung Servicepunt bezoeken. Wij raden je aan om de aankoopfactuur van je smartphone mee te nemen naar het servicepunt.

Verwijder geen accessoires van de smartphone als dat normaal niet mogelijk is, zoals bijvoorbeeld een vaste achterkant of accu. Controleer of je de simkaart en eventuele geheugenkaart uit de smartphone hebt gehaald voor je deze opstuurt naar het reparatiecentrum. 

Als je een screenprotector op je beeldscherm hebt wordt deze tijdens de reparatie van je smartphone afgehaald. Deze kun je later niet meer opnieuw opplakken. Houd er ook rekening mee dat alle gegevens van je telefoon worden verwijderd. Het reparatiecentrum maakt geen back-up van de gegevens op je smartphone. Maak dus zelf een back-up voordat je het toestel ter reparatie verstuurt. 

Zoek een servicepunt van Samsung bij jou in de buurt.