Als het abonnement bij jouw huidige provider binnen 120 dagen afloopt, is het mogelijk om nummerbehoud aan te vragen voor een nieuw hollandsnieuwe-abonnement. Nummerbehoud moet minimaal één maand van tevoren worden aangevraagd in verband met de opzegtermijn. Wanneer je zelf al bij de provider hebt opgezegd, geldt deze opzegtermijn niet en kan het nummerbehoud eerder plaatsvinden. Het te behouden nummer dient nog wel minimaal een week actief te zijn. Heb je op dit moment al een abonnement bij hollandsnieuwe, dan is nummerbehoud alleen mogelijk via een contractverlenging. Het is helaas niet mogelijk om een prepaidnummer van hollandsnieuwe om te zetten naar een abonnement.

Nummerbehoud aanvragen
Nummerbehoud regel je gemakkelijk met één sms. Geef in het bestelformulier aan wat je huidige nummer is en vink vervolgens aan dat je je nummer wilt behouden. Als je de bestelling hebt geplaats en het verzoek tot nummerbehoud wordt goedgekeurd, krijg je een sms met de vraag om je aanvraag te valideren op je persoonlijke hollandsnieuwe-account. Daarna krijg je een sms met de een 7-cijferige code om te controleren of het nummer echt bij jou hoort. Lukt dit niet? Vul dan het klantnummer in van je huidige provider. Je klantnummer vind je op de factuur van je huidige provider.

Ingangsdatum abonnement
Bij goedkeuring van het nummerbehoud gaat het nieuwe abonnement in op de dag dat je oude abonnement niet meer bereikbaar is. De aangevraagde datum vind je op de factuur die je van ons ontvangt achter 'ingangsdatum'. De provider zet ook jouw huidige contract automatisch stop. Hollandsnieuwe houdt je op jouw persoonlijk account op de hoogte van de datum waarop jouw telefoonnummer wordt overgezet en andere noodzakelijke informatie. Dit is ook de bevestiging dat jouw huidige abonnement zal stoppen vanaf die datum. Bij nummerbehoud wordt het te behouden telefoonnummer altijd overgezet op werkdagen.

Simkaartwissel
Als je overstapt op een smartphone met een ander type simkaart, is het mogelijk om na ontvangst van de nieuwe smartphone een simkaartwissel aan te vragen bij jouw huidige provider. Je kunt dan direct gebruikmaken van de nieuwe telefoon in combinatie met jouw huidige abonnement. Als je een simkaartwissel aanvraagt verzoeken wij je  het nieuwe simkaartnummer ook aan ons door te geven. Wij sturen het simkaartnummer dan door naar jouw nieuwe provider.

Als je gebruikmaakt van de nieuwe simkaart voordat het 06-nummer is overgezet, gaat het nieuwe hollandsnieuwe-abonnement direct in. Wij adviseren je om het oude abonnement te gebruiken (met je oude simkaart) totdat het 06-nummer is omgezet naar de nieuwe simkaart. Op deze manier voorkom je dubbele kosten.