Opbouw waardevermindering

ConstateringOmschrijvingWaardevermindering 
Lichte krassenDe doos en accessoires zijn compleet maar het toestel heeft lichte krassen.10% van de toestelwaarde
Toestel beschadigd.De doos en accessoires zijn compleet. Het toestel heeft een duidelijke beschadiging zoals een diepe kras, barst of deuk.Tot 30% (hangt af van de ernst van de schade)
Toestel incompleet.Het toestel en de doos zijn onbeschadigd maar er missen accessoires (headset, lader, boekjes).5% van de toestelwaarde
Toesteldoos niet in nieuwstaat.Het toestel en de accessoires zijn compleet en onbeschadigd maar de toesteldoos is beschadigd10% van de toestelwaarde


Annuleren los toestel

  • Binnen 31 dagen na ontvangst van het product, kan je van de koop afzien.
  • Het toestel moet -voor zover redelijkerwijs mogelijk- compleet en onbeschadigd in de originele verpakking teruggestuurd worden. Je mag het product alleen uitpakken of gebruiken om de aard, kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Bij constatering van een verdergaand gebruik dan noodzakelijk om de aard, kenmerken en werking vast te stellen, brengen wij een schadevergoeding in rekening.
  • Nadat wij het geretourneerde toestel hebben ontvangen en geïnspecteerd, ontvang je een bevestiging van de herroeping via de mail. Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na de herroeping en ontvangst van het toestel (of nadat is aangetoond dat deze is geretourneerd) krijg je je geld terug. Eventuele waardevermindering kan in rekening gebracht worden. Als aan alle voorwaarden voldaan is, krijg je het gehele aankoopbedrag, inclusief verzendkosten, terug. Wij betalen je terug op dezelfde manier als waarop jij de bestelling hebt betaald. 
  • Als je een iPhone wilt retourneren, is het nodig om de ‘Find My iPhone-functie’ uit te schakelen en moet de inhoud op de iPhone volledig gewist worden. Ook moet je het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen voordat je het terugstuurt. Wij kunnen een teruggestuurde iPhone pas in behandeling nemen nadat dit gedaan is. Voor meer informatie over het terugzetten van een iPhone naar de fabrieksinstellingen verwijzen we je graag naar de supportpagina van Apple.
  • Wis bij een smartphone van Samsung een eventueel ingesteld Samsung-account. (via instellingen; back-up maken en resetten; fabrieksgegevens herstellen; alles verwijderen). Een actief Samsung-account zorgt namelijk voor een extra beveiliging, wat het toestel vergrendelt voor andere gebruikers. Wij kunnen een teruggestuurd Samsung-toestel pas in behandeling nemen nadat het ingestelde Samsung-account is gewist.

Annuleren abonnement met toestel
Je hebt het recht om binnen 14 dagen je abonnement en het hierbij bestelde toestel te annuleren en terug te sturen. Voor het terugsturen van het toestel gelden verder dezelfde voorwaarden als bij een los toestel. Als er aan de gestelde voorwaarden wordt voldaan, worden ook het abonnement en financieringsovereenkomst (toestelbundel) kosteloos geannuleerd.

Belangrijke punten om rekening mee te houden:

  • Bij een abonnement met toestel gaat de termijn van 14 dagen bedenktijd in op de dag na ontvangst van het toestel. 
  • Bij het herroepen van een abonnement met toestel, worden de gemaakte kosten voor afgenomen diensten (o.a. gesprekskosten en dataverbruik) in rekening gebracht door de provider. Afhankelijk van het verbruik wordt dit bedrag vastgesteld.
  • Bij de annulering van jouw abonnement treden wij op als bemiddelaar. De provider waar je de overeenkomst mee gesloten hebt, is uiteindelijk verantwoordelijk voor de daadwerkelijke annulering ervan.

Annuleren sim only-abonnement
Je hebt het recht om binnen 14 dagen te herroepen. De termijn van 14 dagen gaat in na ondertekening van je contract. Bij het herroepen van een sim only-abonnement, worden de gemaakte kosten voor afgenomen diensten (o.a. gesprekskosten en dataverbruik) in rekening gebracht door de provider. Afhankelijk van het verbruik wordt dit bedrag vastgesteld. Bij de annulering van jouw sim only-abonnement treden wij op als bemiddelaar. De provider waar je de overeenkomst mee gesloten hebt, is uiteindelijk verantwoordelijk voor de daadwerkelijke annulering ervan.

Pakket retourneren
Voor het herroepen van je bestelling kan je het modelformulier voor herroeping gebruiken. Dit is niet verplicht, een melding via e-mail (info@mobiel.nl) of telefoon (070-3010301) is ook mogelijk, vermeld hierbij de productna(a)m(en), bestel- en ontvangstdatum, je naam en adres.

Je kunt het pakket kosteloos retourneren aan het volgende adres:
Websend BV
Antwoordnummer 10024
2260 VB
Leidschendam

Wij adviseren om te zorgen voor een onherkenbare verpakking, bijvoorbeeld een bruine doos. Vraag altijd om een verzendbewijs en bewaar dit verzendbewijs goed. Retourneren aan het antwoordnummer is kosteloos. Het is ook mogelijk om het pakket te verzenden via een andere vervoerder, maar dan zijn de kosten hiervan voor eigen rekening.