Opbouw waardevermindering
Constatering | Omschrijving | Waardevermindering |
Het toestel heeft lichte krassen | De doos en accessoires zijn compleet maar het toestel heeft lichte krassen. | 10% van de toestelwaarde |
Het toestel is beschadigd | De doos en accessoires zijn compleet. Het toestel heeft een duidelijke beschadiging zoals een diepe kras, barst of deuk. | Tot 30% van de toestelwaarde (hangt af van de ernst van de schade) |
Het toestel is incompleet | Het toestel en de doos zijn onbeschadigd maar er missen accessoires (headset, lader, boekjes). | 5% van de toestelwaarde |
De toesteldoos is niet in nieuwstaat | Het toestel en de accessoires zijn compleet en onbeschadigd maar de toesteldoos is beschadigd | 10% van de toestelwaarde |
De toesteldoos ontbreekt | Helaas is het niet mogelijk om te ruilen wanneer de originele toesteldoos ontbreekt. | - |
De bovenstaande percentages zijn ter indictie van de te verwachte waardevermindering bij een geconstateerde schade.
Voorwaarden omruilgarantie
- Zorg dat wij de telefoon binnen 31 dagen retour ontvangen hebben.
- Voeg een schriftelijk bericht toe met daarin het ordernummer en een klachtomschrijving van het defecte toestel.
- Stuur het toestel -voor zover redelijkerwijs mogelijk- compleet, in nieuwstaat en in de onbeschadigde productverpakking terug.
- Stuur de telefoon in een deugdelijk en neutraal pakket terug.
- Schakel bij een iPhone de ‘Find My iPhone’-functie uit. Wis de volledige inhoud van de iPhone en zet het toestel terug naar de fabrieksinstellingen voor je hem terugstuurt. Als dit niet gedaan is, is het niet mogelijk direct om te ruilen voor een nieuwe. Voor meer informatie over het resetten van een iPhone, bekijk onze slimme tip: Hoe reset ik een iPhone?
- Wis bij een telefoon van Samsung een eventueel ingesteld Samsung-account. (via instellingen; back-up maken en resetten; fabrieksgegevens herstellen; alles verwijderen). Een actief Samsung-account zorgt namelijk voor een extra beveiliging, wat het toestel vergrendelt voor andere gebruikers. Wij kunnen het toestel dan niet in behandeling nemen.
- Zakelijke bestellingen, Koopjeskelder-toestellen en T-Mobile Recycle Deal - naar een ander type toestel - vallen niet onder de 31 dagen omruilgarantie.
Als je aan de bovenstaande voorwaarden voldoet, kun je het pakket naar het volgende adres versturen:
Websend BV
t.a.v. Afdeling retouren
Antwoordnummer 10024
2260 VB Leidschendam
Let op! Vraag bij het PostNL-pakketpunt om een fysiek verzendbewijs en controleer of daar het het adres Nieuwstraat 22 in Leidschendam op staat vermeld. Retourneren aan het antwoordnummer is gratis via PostNL. Wij adviseren wel om te zorgen voor een onherkenbare, neutrale verpakking. Verstuur je je pakket met een andere vervoerder dan zijn de kosten en risico's hiervan voor eigen rekening. Als wij jouw toestel hebben ontvangen en het aan de gestelde voorwaarden voldoet, krijg je binnen drie werkdagen een nieuw toestel, mits voorradig. Je ontvangt bij je nieuwe telefoon de oorspronkelijke accessoires terug als blijkt dat de meegeleverde accessoires het probleem niet veroorzaken. Wanneer de gekozen telefoon niet op voorraad is, krijg je een e-mail met de verwachte levertijd. Je kunt je defecte telefoon ook langs brengen bij ons servicepunt in Leidschendam. We kunnen dan niet altijd meteen een nieuw toestel mee teruggeven. Je nieuwe telefoon kun je meestal de volgende dag ophalen. We kunnen het toestel ook naar je opsturen.