Je telefoonnummer is dé manier waarop je vrienden en familie je van over de hele wereld, met 1 druk op de knop, weten te bereiken. Misschien heb je al jaren hetzelfde nummer, en moet je er net als vele andere mensen niet aan denken het kwijt te raken. Wij snappen dat als de beste.
Als je een abonnement hebt, kun je (meestal) 120 dagen voor de einddatum van je contract, overstappen naar een nieuwe provider met nummerbehoud. Je kunt tijdens je bestelling aangeven dat je je nummer wilt behouden. Zeg niet zelf je oude abonnement op! Dit kan het nummerbehoud beïnvloeden. Het opzeggen van je oude abonnement wordt automatisch gedaan met de nummerportering.
Wat bedoelen we met nummerbehoudgarantie? Geen dubbele kosten en altijd bereikbaar. Je oude abonnement wordt bij een overstap automatisch opgezegd en je telefoonnummer blijft in gebruik terwijl je oude abonnement naadloos overgaat in je nieuwe. Bovendien is nummerbehoud altijd gratis. De procedure voor het valideren van nummerbehoud verschil per provider. In veel gevallen doe je de validatie direct via ons in het bestelproces, maar bij sommige providers wordt na het aansluiten van je abonnement om een (extra) validatie gevraagd. Je krijgt in dat geval altijd bericht van je nieuwe provider. Meer informatie omtrent nummerbehoud vind je hier en in het contract onder "Nummerbehoud".