Als het abonnement bij jouw huidige provider binnen 4 maanden afloopt, is het mogelijk om nummerbehoud aan te vragen voor een nieuw abonnement. Nummerbehoud moet minimaal één maand van tevoren worden aangevraagd in verband met de opzegtermijn. Als je zelf al hebt opgezegd bij je provider kan het nummerbehoud eerder plaatsvinden. Het te behouden nummer moet nog wel minimaal één week actief zijn. Wanneer je kiest voor een verlenging bij je huidige provider heb je altijd nummerbehoud. Ook is het mogelijk op nummerbehoud aan te vragen wanneer je op dit moment een prepaid simkaart gebruikt.

Nummerbehoud aanvragen

Als je nummerbehoud hebt aangevraagd, gaat je nieuwe abonnement in op de dag dat je oude abonnement niet meer werkt. Nadat je een nieuw abonnement hebt besteld op onze website wordt er een nummerbehoudverzoek ingediend bij de provider. Je ontvangt daarna vanuit de provider een sms. Als je de instructies volgt en deze sms bevestigt, ontvang je per sms een bevestiging van je nieuwe provider.

Ingangsdatum abonnement

Bij goedkeuring van het nummerbehoud gaat het nieuwe abonnement in op de dag dat jouw oude abonnement niet meer bereikbaar is. Op de factuur die je van ons ontvangt vind je de verwachte overstapdatum achter ‘ingangsdatum’. Je nieuwe provider zet jouw huidige contract automatisch stop en houdt je per sms op de hoogte van de definitieve ingangsdatum waarop je telefoonnummer wordt overgezet. Dit is ook de bevestiging dat jouw huidige abonnement vanaf die datum stopt. Bij nummerbehoud wordt het te behouden telefoonnummer altijd overgezet op werkdagen.

Als je gebruikmaakt van de nieuwe simkaart voordat het 06-nummer is overgezet, gaat het nieuwe abonnement direct in. Wij adviseren je om het oude abonnement te gebruiken (met je oude simkaart) totdat het 06-nummer is omgezet naar de nieuwe simkaart. Op deze manier voorkom je dubbele kosten.

Simkaartwissel

Als je overstapt op een toestel met een ander type simkaart, is het mogelijk om na ontvangst van de nieuwe telefoon een simkaartwissel aan te vragen bij jouw huidige provider. Je kunt dan direct gebruikmaken van de nieuwe telefoon in combinatie met jouw huidige abonnement. Wanneer je een simkaartwissel aanvraagt willen wij je vriendelijk verzoeken het nieuwe simkaartnummer ook aan ons door te geven. Wij kunnen er dan voor zorgen dat de nieuwe provider beschikt over het nieuwe simkaartnummer voor het nummerbehoud.

Heb je een abonnement van Simyo, Youfone, BudgetMobiel, hollandsnieuwe zakelijk óf een provider die wij niet aanbieden op onze website? Dan is het voor ons helaas niet mogelijk de einddatum van je contract te achterhalen. Daarom kunnen wij in dit geval nummerbehoud niet garanderen. Uiteraard doen wij er ook dan alles aan om te zorgen dat je nummerbehoud aanvraag vlekkeloos verloopt.