Ben je niet tevreden met je huidige provider of heeft een andere provider een betere aanbieding die bij jouw wensen aansluit, dan kan je via Mobiel.nl een overstap aanvragen. Bij overstappen sluit je een contract af bij een andere provider. Je kunt zelf kiezen of je je huidige telefoonnummer wilt behouden of dat je een nieuw nummer wilt. Als je kiest voor een nieuw nummer dien je zelf het oude abonnement op te zeggen

Hoelang van tevoren kan ik een overstap aanvragen? 

Een overstap met nummerbehoud naar de nieuwe provider kan meestal vanaf 120 dagen voor de einddatum van je huidige contract. Bij een overstap met nummerbehoud heb je bij je huidige provider altijd een opzegtermijn van één maand. Zit er een maand of meer tussen het moment dat je de overstap aanvraagt en je einddatum? Dan gaat je nieuwe abonnement in op de dag na je einddatum. De exacte datum krijg je via sms van de nieuwe provider. 

Nieuwe providerDagen vanaf einddatum huidig contract
Odido 120 dagen
Vodafone120 dagen
KPN118 dagen
hollandsnieuwe120 dagen
Ben120 dagen
Youfone6 maanden
Simyo120 dagen
Budget Mobiel120 dagen
Lebara120 dagen
50+ Mobiel120 dagen


Wanneer ontvang ik mijn nieuwe telefoon?

Als je gekozen hebt voor een nieuwe telefoon bij het abonnement dan verzenden wij deze direct nadat wij akkoord hebben ontvangen voor het nieuwe abonnement. Je kan je nieuwe telefoon dan ook gelijk in gebruik nemen me je huidige simkaart, op de dag dat je nummer over gaat naar je nieuwe provider wissel je simpel weg de simkaarten en kan je gebruik gaan maken van je nieuwe abonnement bij de nieuwe provider. De nieuwe simkaart ontvang je tegelijkertijd met je nieuwe toestel.